Εργοθεραπεία

Ο κύριος σκοπός της εργοθεραπείας είναι να βοηθήσει τα άτομα να επιτύχουν το μέγιστο επίπεδο λειτουργικότητας και ανεξαρτησίας σε όλες τις καθημερινές δεξιότητες της ζωής.
Η εργοθεραπεία σε παιδιά στοχεύει και δίνει λύσεις σε προβλήματα της λειτουργικότητας του παιδιού στον τομέα της αυτοεξυπηρέτησης- αυτοφροντίδας, της αλληλεπίδρασης στο οικογενειακό, σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Η παιδιατρική εργοθεραπεία απευθύνεται σε παιδιά με:

Αν μου αναφέρεις κάτι, μάλλον θα το ξεχάσω.
Αν μου δείξεις κάτι, μπορεί να το θυμηθώ.
Βάλε με να κάνω κάτι, έτσι θα το καταλάβω.

Ο εργοθεραπευτής με τις ειδικές του γνώσεις παρεμβαίνει στην αδρή κινητικότητα , στην λεπτή κινητικότητα, στον γνωστικό τομέα, στον αισθητηριακό τομέα και στις δραστηριότητες καθημερινής ζωής.

Πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία;

Εκτός από τις περιπτώσεις όπου ο παιδίατρος, ο νευρολόγος, ο παιδοψυχίατρος θα συστήσει εργοθεραπεία, οι παρακάτω περιπτώσεις είναι καταστάσεις που θα πρέπει να προβληματίσουν τους γονείς ή τους δασκάλους και να ζητήσουν αξιολόγηση από έναν έμπειρο εργοθεραπευτή.

• Αποφεύγει ή δυσανασχετεί με δραστηριότητες καθημερινής ατομικής περιποίησης, όπως χτένισμα, βούρτσισμα δοντιών,κ.α.
• Είναι υπερευαίσθητο/υποευαίσθητο σε άγγιγμα, σε γεύσεις, σε θορύβους, σε συγκεκριμένα είδη υφασμάτων ή συγκεκριμένες υφές τροφίμων.
• Παρουσιάζει δυσκολίες στην ένδυσή του, να κουμπώσει ή να ξεκουμπώσει τα ρούχα του ή να δέσει τα κορδόνια του, να φάει μόνο του ή να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα, να κάνει μπάνιο μόνο του.
• Δεν δύναται να μιμηθεί τις κινήσεις κάποιου άλλου και δεν συμμετέχει σε συμβολικό – φανταστικό παιχνίδι.
• Είναι αδέξιο, σκοντάφτει σε εμπόδια, δεν έχει καλή ισορροπία και πέφτει συχνά, δυσκολεύεται να ανέβει σκαλιά, έχει φτωχή στάση σώματος.
• Δυσκολεύεται να χειριστεί μικρά αντικείμενα, να κρατήσει το μολύβι, να κόψει με ψαλίδι, να σχηματίσει γράμματα, να ζωγραφίσει σε πλαίσιο, να αντιγράψει σχήματα-γραμμές.
• Δυσκολεύεται στην κατανόηση των κανόνων ενός παιχνιδιού.
• Έχει μειωμένη συγκέντρωση και δυσκολεύεται να ακολουθήσει σύνθετες εντολές. Ή δεν συνεργάζεται μαζί μας.
• Έχει μειωμένη μνήμη (οπτική, ακουστική, λεκτική μνήμη) Δυσκολεύεται στην εκμάθηση καινούργιων δεξιοτήτων και εννοιών.
• Δυσκολεύεται να κατακτήσει ποσοτικές, χρονικές και προμαθητικές έννοιες.(λίγο-πολύ, μικρό – μεγάλο, ένα-πολλά, σήμερα- αύριο, κ.λπ.)
• Κάνει στερεότυπες ή σπαστικές- μη ελεγχόμενες κινήσεις.
• Είναι υπερκινητικό.
• Αποφεύγει τη συναναστροφή με άλλα παιδιά, προτιμά να παίζει μόνο του.

Αν μου αναφέρεις κάτι, μάλλον θα το ξεχάσω.
Αν μου δείξεις κάτι, μπορεί να το θυμηθώ.
Βάλε με να κάνω κάτι, έτσι θα το καταλάβω.