Εργοθεραπεία
Ο κύριος σκοπός της εργοθεραπείας είναι να βοηθήσει τα άτομα να επιτύχουν το μέγιστο επίπεδο λειτουργικότητας και ανεξαρτησίας σε όλες τις καθημερινές δεξιότητες της ζωής.
Η εργοθεραπεία σε παιδιά στοχεύει και δίνει λύσεις σε προβλήματα της λειτουργικότητας του παιδιού στον τομέα της αυτοεξυπηρέτησης- αυτοφροντίδας, της αλληλεπίδρασης στο οικογενειακό, σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.
Η παιδιατρική εργοθεραπεία απευθύνεται σε παιδιά με:
- Δυσλειτουργία αισθητηριακής ολοκλήρωσης
- Αυτισμό
- Ψυχοκινητική καθυστέρηση
- Μαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία
- Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής / Υπερκινητικότητα
- Εγκεφαλική παράλυση o Σύνδρομα o Νοητική υστέρηση
- Γνωστική και αντιληπτική ανεπάρκεια
- Γραφοκινητικές δυσκολίες- δυσγραφία
- Ψυχοκινητική καθυστέρηση

Αν μου αναφέρεις κάτι, μάλλον θα το ξεχάσω.
Αν μου δείξεις κάτι, μπορεί να το θυμηθώ.
Βάλε με να κάνω κάτι, έτσι θα το καταλάβω.

Ο εργοθεραπευτής με τις ειδικές του γνώσεις παρεμβαίνει στην αδρή κινητικότητα , στην λεπτή κινητικότητα, στον γνωστικό τομέα, στον αισθητηριακό τομέα και στις δραστηριότητες καθημερινής ζωής.
Πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία;
Εκτός από τις περιπτώσεις όπου ο παιδίατρος, ο νευρολόγος, ο παιδοψυχίατρος θα συστήσει εργοθεραπεία, οι παρακάτω περιπτώσεις είναι καταστάσεις που θα πρέπει να προβληματίσουν τους γονείς ή τους δασκάλους και να ζητήσουν αξιολόγηση από έναν έμπειρο εργοθεραπευτή.
• Αποφεύγει ή δυσανασχετεί με δραστηριότητες καθημερινής ατομικής περιποίησης, όπως χτένισμα, βούρτσισμα δοντιών,κ.α.
• Είναι υπερευαίσθητο/υποευαίσθητο σε άγγιγμα, σε γεύσεις, σε θορύβους, σε συγκεκριμένα είδη υφασμάτων ή συγκεκριμένες υφές τροφίμων.
• Παρουσιάζει δυσκολίες στην ένδυσή του, να κουμπώσει ή να ξεκουμπώσει τα ρούχα του ή να δέσει τα κορδόνια του, να φάει μόνο του ή να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα, να κάνει μπάνιο μόνο του.
• Δεν δύναται να μιμηθεί τις κινήσεις κάποιου άλλου και δεν συμμετέχει σε συμβολικό – φανταστικό παιχνίδι.
• Είναι αδέξιο, σκοντάφτει σε εμπόδια, δεν έχει καλή ισορροπία και πέφτει συχνά, δυσκολεύεται να ανέβει σκαλιά, έχει φτωχή στάση σώματος.
• Δυσκολεύεται να χειριστεί μικρά αντικείμενα, να κρατήσει το μολύβι, να κόψει με ψαλίδι, να σχηματίσει γράμματα, να ζωγραφίσει σε πλαίσιο, να αντιγράψει σχήματα-γραμμές.
• Δυσκολεύεται στην κατανόηση των κανόνων ενός παιχνιδιού.
• Έχει μειωμένη συγκέντρωση και δυσκολεύεται να ακολουθήσει σύνθετες εντολές. Ή δεν συνεργάζεται μαζί μας.
• Έχει μειωμένη μνήμη (οπτική, ακουστική, λεκτική μνήμη) Δυσκολεύεται στην εκμάθηση καινούργιων δεξιοτήτων και εννοιών.
• Δυσκολεύεται να κατακτήσει ποσοτικές, χρονικές και προμαθητικές έννοιες.(λίγο-πολύ, μικρό – μεγάλο, ένα-πολλά, σήμερα- αύριο, κ.λπ.)
• Κάνει στερεότυπες ή σπαστικές- μη ελεγχόμενες κινήσεις.
• Είναι υπερκινητικό.
• Αποφεύγει τη συναναστροφή με άλλα παιδιά, προτιμά να παίζει μόνο του.
