Σταθμοί Ανάπτυξης της Δεξιότητας των Χεριών και των Δακτύλων

Τον 1ο χρόνο

  • Πιάνει με τον αντίχειρα και το δείκτη κάποια αντικειμενα.
  • Χτυπάει αντικείμενα μεταξύ τους π.χ. κύβους.
  • Βγάζει αντικείμενα από ένα κουτί & ψαχουλεύει με το δείκτη.
  • Αφήνει εκούσια κάτι που κρατάει.
  • Προσπαθεί να μουντζουρώσει.

1ο με 2ο Έτος

  • Μουντζουρώνει τυχαία.
  • Αναποδογυρίζει κουτιά για να δει το περιεχόμενο.
  • Φτιάχνει πύργους με τουβλάκια.
  • Δείχνει μια έφεση στο ένα ή στο άλλο χέρι.

2ο με 3ο Έτος

  • Ζωγραφίζει οριζόντιες, κάθετες και κυκλικές γραμμές με το μολύβι.
  • Γυρίζει μία-μία τις σελίδες ενός βιβλίου.
  • Ανοίγει φερμουάρ.
  • Κρατάει το μολύβι για να ζωγραφίσει με τον αντίχειρα από τη μια μεριά και τα υπολοιπα δάχτυλα από την άλλη.
  • Βιδώνει και ξεβιδώνει καπάκια, βάζα κ.α.
  • Ανοιγοκλείνει πόρτες.

3ο με 4ο Έτος

  • Ζωγραφίζει σε πλαίσιο.
  • Αντιγράφει κάποια σχήματα (κύκλο, τετράγωνο).
  • Ζωγραφίζει έναν άνθρωπο με δύο έως τέσσερα μέρη του σώματος.
  • Το σχέδιό του παίρνει μορφή.
  • Περνάει χάντρες σε κορδόνι.
  • Ξεκινάει να αντιγράφει γράμματα και αριθμούς.

4ο με 5ο Έτος

  • Ζωγραφίζει όλα τα βασικά σχήματα κρατώντας το μολύβι με τη βοήθεια του αντίχειρα του δείκτη και του μέσου.
  • Χρησιμοποιεί το ψαλίδι, κόβει και κολλάει.
  • Φτιάχνει σύνθετες κατασκευές.
  • Αντιγράφει γράμματα και γνωρίζει το όνομα του.
  • Ντύνεται και ξεντύνεται χωρίς βοήθεια.
  • Χρησιμοποιεί το πιρούνι και το κουτάλι και σε κάποιες περιπτώσει και το μαχαίρι.
  • Είναι ανεξάρτητο στην χρήση της τουαλέτας.
  • Χρησιμοποιείπινέλο και πλαστελίνη.
  • Παίζει επιτραπέζια με ζάρια, κάρτες και ρουλέτες.